Wygląda na to, że nawet ja nie jestem na tyle niezniszczalna, na ile mi się wydawało. Tydzień leżenia w łóżku przede mną, a od przyszłego czwartku ruszamy znów pełną parą:)
Oliwia&Kinga- wariacja na temat najpiękniejszych "kryształów" znalezionych w naszym przedszkolnym skarbcu:
a [tutaj] link do piosenki Cotton Eye Joe zespołu Rednex, do której będziemy tańczyć taniec kowbojski na Jasełkach (tak, wiem jak to brzmi).
Polecany post
Wielki bałagan, czyli jak to było z kubizmem.
Walory artystyczne kubistycznych dzieł Pabla Picasso w oczach dzieci były mocno dyskusyjne. Co prawda oglądały je z uwagą, chętnie zgadywał...
czwartek, 15 listopada 2012
wtorek, 13 listopada 2012
Występy
II Przegląd Piosenki Żołnierskiej prawdopodobnie zapamiętamy na długo. Panienki w czerwonych kokardach wyglądały zniewalająco, a panowie, bez kokard, wyjątkowo elegancko. Wszyscy, mimo uszczuplonego składu, dziarsko zaśpiewali "Czerwone jabuszko", a potem bardzo bardzo cierpliwie wysłuchali występów starszych klas.
O tym, co robiliśmy na zajęciach artystycznych będzie jutro...
O tym, co robiliśmy na zajęciach artystycznych będzie jutro...
poniedziałek, 12 listopada 2012
Robimy teatr cz.2
Wprawki teatralne, bardzo trudne obsadzanie ról w przedstawieniu pięciominutowym "Czerwonym Kapturku".
Dziewięcioro przedszkolaków obecnych. Czerwony Kapturek ma więc matkę i ojca, jest leśniczy, jest wilk, jest babcia i główna zainteresowana...
'Będę sarną!' stwierdza głos z widowni. Tym sposobem nawet sarna ma swoje pięć minut w naszym przedstawieniu...
Wilk Bartosza:)
Dziewięcioro przedszkolaków obecnych. Czerwony Kapturek ma więc matkę i ojca, jest leśniczy, jest wilk, jest babcia i główna zainteresowana...
'Będę sarną!' stwierdza głos z widowni. Tym sposobem nawet sarna ma swoje pięć minut w naszym przedstawieniu...
Wilk Bartosza:)
Dzieci z Ulicy Awanturników
Sztandarowe bajki i baśnie są przez grupę znane na wylot. Właściwie codziennie przerabiamy je od nowa i w kółko w czasie wprawek teatralnych (o tym następnym razem).
Uznałam, że lektura powinna docere, delectare , movere (nauczać, bawić, wzruszać), a nie tylko wciąż powtarzać znane prawdy. I oto codziennie, uczciwie i w skupieniu delektujemy się porywającymi "Dziećmi z Ulicy Awanturników" Astrid Lindgren. Opowieściami o Lottcie, która może i jest "strasznie głupia" jak twierdzi jej starszy brat Jonas, ale na pewno bardzo, bardzo zabawna.

Robimy teatr cz.1
Długo czekałam na odpowiedni moment do wprowadzania dzieciaków w świat teatru.
Cóż, to musiało być przeznaczenie, bo na pewno nie przypadek. Środa była dniem hospitacji, mieliśmy zajęcia o rodzajach butów, wraz z wprowadzeniem do miarowego aspektu liczby. Wszystkie kartki, które mieliśmy do dyspozycji wykorzystaliśmy w bardzo praktyczny sposób-naklejaliśmy puzzle i wykonywaliśmy bardzo poważną, matematyczną czynność porównywania powycinanych obrysów stóp.
Z braku laku i braku kartek ostatecznie owe obrysy to jedyne na czym tego dnia mogliśmy się wyżywać artystycznie. Powstały przeurocze ludziki i bajkowe stwory wielkości poszczególnych stóp. Ktoś wpadł na pomysł doklejenia na odwrocie patyczka i tak pojawiła się cała armia kukiełek.
Oczywiście nie sposób było bawić się nimi bez błyskawicznie zbudowanej sceny z kurtyną. W rezultacie połączyliśmy przyjemne, pożyteczne i twórcze.
Następnego dnia wykonywaliśmy już nieco bardziej wymagające technicznie kukiełki, na twardej tekturze, pięknie oklejone ścinkami materiałów.
Kolejno: Pani Ania, Narzeczony, Cyklop.
(Wszyscy brali udział w tej samej sztuce, niestety jej treść nie nadaje się do rozpowszechniania...)
Cóż, to musiało być przeznaczenie, bo na pewno nie przypadek. Środa była dniem hospitacji, mieliśmy zajęcia o rodzajach butów, wraz z wprowadzeniem do miarowego aspektu liczby. Wszystkie kartki, które mieliśmy do dyspozycji wykorzystaliśmy w bardzo praktyczny sposób-naklejaliśmy puzzle i wykonywaliśmy bardzo poważną, matematyczną czynność porównywania powycinanych obrysów stóp.
Z braku laku i braku kartek ostatecznie owe obrysy to jedyne na czym tego dnia mogliśmy się wyżywać artystycznie. Powstały przeurocze ludziki i bajkowe stwory wielkości poszczególnych stóp. Ktoś wpadł na pomysł doklejenia na odwrocie patyczka i tak pojawiła się cała armia kukiełek.
Oczywiście nie sposób było bawić się nimi bez błyskawicznie zbudowanej sceny z kurtyną. W rezultacie połączyliśmy przyjemne, pożyteczne i twórcze.
Następnego dnia wykonywaliśmy już nieco bardziej wymagające technicznie kukiełki, na twardej tekturze, pięknie oklejone ścinkami materiałów.
Kolejno: Pani Ania, Narzeczony, Cyklop.
(Wszyscy brali udział w tej samej sztuce, niestety jej treść nie nadaje się do rozpowszechniania...)
Mokre w mokrym
Postanowiłam, że zanim na dobre rozpoczniemy cykl zajęć "Widzę więcej", w całości inspirowany dokonaniami wielkich malarzy, powinniśmy zaprzyjaźnić się z nowymi technikami plastycznymi.
W ramach zawiązania bliższej znajomości z farbami akwarelowymi malowaliśmy dzisiaj techniką popularnie zwaną "mokre w mokrym".
Muszę przyznać, że uwielbiam zdziwienie na twarzach dzieciaków, kiedy każę pognieść czyste kartki papieru, następnie delikatnie je rozprostować i obficie zmoczyć wodą. Maluchy są szczerze zafascynowane pastelowymi kolorami akwareli, które łączą się fantazyjnie na wilgotnym podłożu.
Inspiracją dla dzisiejszych zmagań malarskich był utwór Marka Grechuty "Śpij, bajki śnij" wraz z całą niejednoznaczną i zachwycającą atmosferą bajkowego oniryzmu, magii i nieskrępowanego fantazjowania.
"Namaluj coś, co ci się ostatnio przyśniło, albo chciałbyś żeby ci się przyśniło!"
W ramach zawiązania bliższej znajomości z farbami akwarelowymi malowaliśmy dzisiaj techniką popularnie zwaną "mokre w mokrym".
Muszę przyznać, że uwielbiam zdziwienie na twarzach dzieciaków, kiedy każę pognieść czyste kartki papieru, następnie delikatnie je rozprostować i obficie zmoczyć wodą. Maluchy są szczerze zafascynowane pastelowymi kolorami akwareli, które łączą się fantazyjnie na wilgotnym podłożu.
Inspiracją dla dzisiejszych zmagań malarskich był utwór Marka Grechuty "Śpij, bajki śnij" wraz z całą niejednoznaczną i zachwycającą atmosferą bajkowego oniryzmu, magii i nieskrępowanego fantazjowania.
"Namaluj coś, co ci się ostatnio przyśniło, albo chciałbyś żeby ci się przyśniło!"
Śpij bajki śnij
Kolorowe piękne dobre bajki
W nich na łące ty
Wokół ciebie niezapominajki
Abyś zapamiętał sen radosny
Pełen słońca i oddechów wiosny
Subskrybuj:
Posty (Atom)